AutoasistvseOvinu.czAutoelektrikaTravelAsistE-motorsportVACHTA.CZ

Aleš Jirásek s vozem Praga R1 také v Brně třikrát na bedně.

(14.9. 2016)
Praga v Brně třikrát na bedně
Aleš Jirásek s vozem Praga R1 obsadil v obou sprintech solidní třetí místo. Ve vytrvalosti mu kvůli chybě při zastávce v boxech uteklo absolutní vítězství.
Praga připravila pro Podzimní cenu Masarykova okruhu pouze jeden vůz, se kterým startoval jako obvykle Aleš Jirásek. Do Brna se sjela velká konkurence v podobě silných prototypů ze série SCC a také tradičních účastníků FIA CEZ. Na start obou sprintů se postavilo úctyhodných 37 vozů nejrůznějších kategorií, které početnému brněnskému publiku ukázaly velmi pěkné závody.
 
foto
 

Jirásek obsadil v kvalifikacích dvakrát čtvrté a jednou třetí místo, s čímž nebyl úplně spokojen. „Tropické teploty nám moc nesvědčí, nemůžeme využít skutečnou rychlost auta. Jezdíme na šestnácti palcových gumách a výrobci v tomto rozměru bohužel letos dělali pouze jednu měkkou směs. Ve vedru se trápíme s přehřátím pneumatik a následnou ztrátou adheze,“ vysvětluje Jirásek, proč nešlo vše podle představ.

V prvním závodě sváděla Praga souboj o třetí místo s Onroak Ligierem švýcarského jezdce Benjamina Hotze. Jirásek nakonec umístění uhájil a dojel za dvěma vozy PRC-Audi, které jsou však výkonově o 150 koní silnější. Oproti předešlým podnikům FIA CEZ se Divize 5 vyhlašovala jiným způsobem – třída do 2 litrů a nad dva litry. „My s tím nemáme žádný problém. Na rozdíl od jiných závodníků nebudeme brečet, že jednou nejsme na nejvyšším stupínku. Pro mě jsou závody o pocitu a odvedení maxima možného. Sbírání pohárů za každou cenu nechávám jiným,“ komentuje Jirásek.

Vytrvalostní závod musel být zajímavý pro oko diváka, protože celou první polovinu závodu se o první místo tvrdě bojovalo. Praga sváděla souboje s BMW M6 Filipa Sládečky a především Normou dvojice Trnka / Janík. O šance na vítězství přišel Jirásek během povinné zastávky v boxech.
 
foto
 
 
„Nejdříve mi odešly stopky, to mě poněkud rozhodilo. V tom zmatku jsem musel odpočítávat čas dle ukazatele na cílové rovince a nakonec mi ještě nešly zapnout pásy,“ vysvětluje Jirásek ztrátu 23 sekund, jenž Pragovku připravila o vítězství.
Nakonec cíl protnul na druhém místě absolutně a na prvním místě v Divizi 5.

Nedělní sprint vypadal pro Pragu podobně jako sobotní. Jirásek získal třetí místo za silnějšími prototypy a dojel si pro třetí pódiové umístění za víkend. „Tento závod byl vcelku jednoduchý, autům za námi se mi podařilo odjet a ty přede mnou byli bohužel až příliš rychlí,“ říká Aleš, který vyhrál stejně jako loni titul MMČR v D5.
 
- PR PRAGA -
FaceBook FaceBookGoogle GoogleJagg JaggLinkuj Linkuj
Provozovatel portálu: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447