AutoasistvseOvinu.czAutoelektrikaTravelAsistE-motorsportVACHTA.CZ

Boris Vaculík musel na Dakaru po nehodě skončit..

(16.1. 2018)
Pilot Vaculík musel na Dakarské rallye po nehodě skončit. Soupeř zabrzdil a my ho torpédovali, říká
Boris Vaculík a navigátor Martin Plechatý odstoupili z letošního ročníku Dakarské rallye. Automobilová posádka týmu BARTH Racing měla nehodu, po které se nedostala včas do bivaku v bolívijském Tupizu. V sedmé etapě držel letošní nováček 26. místo v kategorii automobilů, do cíle osmé etapy se však nedostal. „Patnáct kilometrů po startu nedělního dne jsme v prachu dojeli pomalu jedoucí vozidlo, které dlouho nereagovalo na zvukové znamení. Uprostřed pisty šlápl na brzdy takovým způsobem, že jsme ho zezadu torpédovali. Tím jsme si přišli o chladiče a nemohli pokračovat dál,“ popisoval Vaculík rozhodující incident.
Cílem Borise Vaculíka, který úspěšně závodil v autokrosu, bylo hlavně překonat peruánské duny. Když se však dostal do Bolívie, v rámci maratonské etapy narazil na jedné z rychlých pist do soupeře. „Vůbec nevím, o koho se jednalo. Byl tam velký prach. Pilot jen vystoupil, pofackoval si zadek auta a odjel,“ popisoval Vaculík, který musel vůz společně s navigátorem opravovat. „To se nám povedlo po více než dvanácti hodinách. Kolem desáté hodiny večerní jsme vyrazili na trať s tím, že to půjdeme zkusit. Etapa už byla hodně rozbitá a náročná.“
 
 
Od pořadatelů Dakarské rallye poté však obdržel Vaculík špatnou zprávu – do provizorního bivaku v Tupizu se musel dostat do osmé hodiny ráno. „To bychom však nestihli, ani kdybychom se rozkrájeli. Rozhodli jsme se tak po zralé úvaze ukončit účinkování v Dakarské rallye. Z tratě jsme se vrátili a vyjeli až v následujícím dnu,“ vysvětloval Vaculík, který neskrýval obrovské zklamání. „Hodně mě to mrzí. Po nejhorších etapách v Peru, které jsme přežili, nás vyřadí jeden idiot. Teď už s tím nic neuděláme.“
O tom, zda se Dakarské rallye zúčastní v příštím roce, nechtěl mluvit. „Nevím, co teď bude. Jsem rád za těch osm dní. Nabral jsem hodně zkušeností, viděl jsem úplně jiný seriál, než na jaký jsem byl zvyklý,“ dodal Vaculík, bývalý autokrosový závodník, který se na Dakaru pohyboval v první padesátce automobilové kategorie. V Bolívii dokázal zajíždět časy kolem dvacátého místa (v 7. etapě byl 22. a v 6. etapě 21.) Ve druhé etapě v dunách závodní ford dokonce převrátil a do cíle dojel bez předního skla. „To byl ale jediný větší krizový moment, který jsme v dunách zažili. Jinak jsme z dun na rozdíl od ostatních vyvázli bez většího škrábance,“ bilancoval navigátor Martin Plechatý.
Nejistěji se Vaculík cítil v Bolívii, kde se jezdilo převážně po bahnitých úsecích. „Tam se jako bývalý autokrosař cítil dobře. Na to, že se jednalo o jeho první rok za volantem závodního vozu, si počínal skvěle,“ hodnotil Plechatý. Vaculíka také mrzí, že mohl usilovat o vítězství mezi nováčky v kategorii automobilů. „Vedli jsme tam o parník, mohli jsme předvést dobrý výsledek,“ smutnil pilot.
 
 
VIDEO z 8. etapy https://www.youtube.com/watch?v=vMAch4Wyt9Y&feature=youtu.be
VIDEO Zaplavený bivak https://www.youtube.com/watch?v=Pi5KNW9Nxso
 
O BARTH Racing
Závodní tým BARTH Racing vznikl v roce 2015. Je součástí skupiny BARTH, a. s., působící na českém trhu od roku 1994 se sídlem v Pardubicích. Do obchodní skupiny BARTH patří Autocentrum BARTH (významný autorizovaný prodejce a provozovatel servisních služeb vozů značek Volkswagen, ŠKODA, SEAT, Audi, Kia, Peugeot, FIAT a Honda), Motocentrum a Motopůjčovna BARTH (prodej a servis motocyklů značky Yamaha), BARTH Media (reklamní a marketingová agentura), BARTH Rent (půjčovna automobilů) a BARTH Caravan (půjčovna obytných vozů a karavanů). Skupina BARTH zaměstnává přes 230 pracovníků a dosahuje ročního obratu přesahujícího 3 miliardy korun.
 

 
 
Více informací najdete zde: www.barth.cz, www.barth-racing.cz
FaceBook FaceBookGoogle GoogleJagg JaggLinkuj Linkuj
Provozovatel portálu: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447