AutoasistvseOvinu.czAutoelektrikaTravelAsistE-motorsportVACHTA.CZ

Dan Michl kromě vítězství v ME sk. E2-SH absolutně pátý na Ecce!

(8.6. 2017)
MICHL MOTORSPORT na Ecce Homo 2017
První červnový víkend v motoristickém vrchařském kalendáři už dlouhá léta patří jedné z nejstarších tratí Evropy, šternberskému závodu do vrchu nazvanému Ecce Homo. Letošní závod, který se opět jel v rámci závodů Mistrovství Evropy jak moderních, tak historických automobilů do vrchu, si tradičně nenechal ujít ani tým Michl Motorsport.
Do sobotních sluncem zalitých tréninků nastoupily tři naše vozy - dva historické automobily z 2. poloviny minulého století, zářivě žluté Porsche 911 RS v kategorii 2 s Josefem Michlem za volantem a formule MTX 1-03 pilotovaná v kategorii 5 Ondrou Chytilem, a konečně Dan Michl, který bojoval mezi moderními vozy ve skupině E2-SH se svým černým Lotusem Elise.
Nedělní závod odstartoval opět do slunečného dne a Josef Michl se vydal na horkou osmikilometrovou trať svádět souboj s časem a hlavně největším konkurentem Guilanem Palmierim v ne příliš často vídaném voze De Tomaso Pantera. Porsche 911 RS, zřejmě aby dostálo svému názvu, se na rozehřátých pneumatikách vrhalo do zatáček s obrovským nadšením, až mu klouzal zadek - což ocenili diváci, ale jezdec za volantem a neúprosná časomíra už méně, a tak si Josef Michl nakonec odvezl z Ecce Homo pohár za druhé místo v Mistrovství Evropy právě za vítězným Palmierim a před třetí Míšou Vondrákovou.
 
VIDEO : https://www.youtube.com/watch?v=iu87FdncihE
 

Závodní jízda kategorie 5, kde startoval Ondra Chytil v bílé formuli, také nebyla dramat prostá, ale pro náš tým všechno dopadlo dobře - i Ondra nakonec odjel ze Šternberka s pohárem za evropské druhé místo absolutně a také za 1. místo ve třídě.

Ale to už se nad Šternberk začaly stahovat černé mraky a bylo jasné, že druhá půle závodního pole, tedy všechny moderní vozy, pojedou na vodě. Rozpálenou trať asi půl hodiny chladil silný déšť a vítr a totální změna situace tak hodila jezdcům vidle do první jízdou ověřeného a vyzkoušeného nastavení jejich vozů. Všichni nechali stát auta bez kol na špalkách, členové týmů se rozbíhali po trati zjišťovat kde je kolik vody, závodníci s telefonem u ucha sháněli informace od kolegů, kteří už vyjeli nahoru, přes internet proběhlo různými komunikačními kanály nespočet fotek snad všech částí trati, až se nakonec všichni museli nějak rozhodnout a nastoupit na start do druhé závodní jízdy.

Dan Michl po náročném rozhodování a několikerém přezouvání v průběhu posledních desítek minut před odjezdem nakonec na svoje černé auto obul zvláštní kombinaci - jedny suché a jedny mokré pneumatiky, a vyrazil na start do boje s časem a svými soupeři. Po průjezdu cílem pak následovala už jen obrovská radost celého týmu - Dan byl nejrychlejší a získal tak nejcennější první místo!
 
 

Po dojezdu zbytku startovního pole, tedy nejrychlejších jezdců skupin GT, D/E2-SS, CN a zejména E2-SC se tým radoval znovu - důsledkem zhoršených podmínek na trati byla opatrnější jízda jezdců se silnými vozy a Dan Michl si tak kromě vítězství v mistrovství Evropy své skupiny E2-SH odvezl i absolutně páté místo v celkovém pořadí.

Náročný víkend ve Šternberku tedy pro Michl Motorsport skončil velmi úspěšně a tým je nabitý pozitivní energií do dalších závodů, které jej čekají už tento týden v německém Glasbachu.
 
zdroj: motormix
FaceBook FaceBookGoogle GoogleJagg JaggLinkuj Linkuj
Provozovatel portálu: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447