AutoasistvseOvinu.czAutoelektrikaTravelAsistE-motorsportVACHTA.CZ

Při atraktivním ADAC GT Masters v Mostě se představí i i TCR !

(13.1. 2018)
ADAC GT Masters v Mostě představí i nejvíce obsazenou sérii TCR
 
Součástí prestižního mezinárodního šampionátu upravených supersportovních vozů kategorie GT3 ADAC GT Masters, který bude mít o víkendu 27. až 29. dubna premiéru na mosteckém autodromu, bude také seriál ADAC TCR Germany. Jde o souboje jezdců nejpočetněji zastoupené mutace světově nejrozšířenějších závodů kategorie cestovních vozů TCR.
TCR Germany se poprvé představila fanouškům v sezoně 2016, odkdy pravidelně doprovází právě šampionát ADAC GT Masters. Jde o atraktivní podívanou, v loňském roce se na startovní rošt pravidelně řadilo 40 vozů. V krátké dvouleté historii seriálu TCR Germany nenašel přemožitele britský jezdec Josh Files. Dvojnásobný šampion pilotoval vůz Honda Civic Type-R.
Vozy TCR jsou závodní automobily vycházející ze sériových protějšků. Používají dvoulitrové turbo motory o výkonu kolem 350 koní. Řazení rychlostních stupňů obstarává produkční DSG nebo sekvenční převodovka. V kategorii TCR se aktuálně prezentuje nebo chystá premiéru celkem 18 značek, patří mezi ně Audi, SEAT, Peugeot, Volkswagen, Honda nebo Renault.
Od letošního roku je TCR hlavní kategorií světového poháru cestovních vozů, nejvyšší soutěže okruhových závodů cestovních vozů v žebříčku FIA. Vozy TCR jsou stejně jako například GT3 dovažovány systémem Balance of Performance, který vymazává výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými značkami. Záleží tedy převážně na rychlosti a šikovnosti jezdce, podobně jako v pohárových závodech.
Německého šampionátu se neúčastní pouze domácí jezdci, svádějí souboje se soupeři z celé Evropy, s Američany i Jihoafričany.
Dubnový závodní víkend ADAC GT Masters zahájí sezonu 2018 mosteckého autodromu. Po trénincích a kvalifikacích vyvrcholí dvěma mistrovskými závody. Jeden se jede v sobotu, druhý v neděli. Diváci si souboje na dráze vychutnají, každý z nich je totiž vypsán na 60 minut. V autech se střídají dvoučlenné posádky pilotů, výměna se uskuteční při zastávce v boxech. Na start se postaví oku lahodící speciály Audi R8 LMS, BMW M6 GT3, Corvette C7 GT3-R, Lamborghini Huracán GT3, Mercedes AMG GT3, Nissan GT-R Nismo GT3 nebo Porsche 911 GT3-R. Vstupenky na závodní víkend je možné zakoupit zde.
Z vložených závodů se fanoušci mohou těšit vedle TCR Germany také na nově vytvořený šampionát GT4 Central Eropean Cup a také na oblíbený, předloni obnovený domácí okruhový seriál Octavia Cup.
 

 
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005.
 
Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.
FaceBook FaceBookGoogle GoogleJagg JaggLinkuj Linkuj
Provozovatel portálu: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447