AutoasistvseOvinu.czAutoelektrikaTravelAsistE-motorsportVACHTA.CZ

Severočeské kamiony od MKR Technology - střídavě oblačno.

(17.1. 2018)
10. etapa Dakaru míchá pořadím, Huzink je 10.
Belén – Na letošním Dakaru není lehkých etap! Také 10. závodní prověrka řádně prověřila techniku i hranice lidských možností. Posádky mluví o hotovém očistci, pořadí se míchá. Zatímco Gerd Huzink se se severočeským kamionem od MKR Technology už zařadil do elitní desítky, nad pilotem Janusem van Kasterenem visí kvůli technickým potížím s převodovkou otazníky.
Jakoby se pořadatelé předháněli, která etapa bude více extrémní. Ta 10. se zařadila do čela. Etapa ze Salty do Belénu s téměř tři sta osmdesáti měřenými kilometry byla mimořádně těžká. Posádky během ní zažily všechny druhy tras – od písečných dun, po řečiště a rozbité cesty. Ze tří tisíc výškových metrů pak sklouzly o více než dva tisíce níže. Problémy nastaly v závěrečné části u obou posádek severočeských renaultů. Ztrátu nabral Gerd Huzink, který na třináctém místě ztratil téměř půl druhé hodiny na vítězného Nizozemce van Genugtena.
„Byla to další opravdu velmi extrémní etapa, kde se technika dostává na hranice
možností a únosnosti. Trpí opravdu všichni, nikdo nemá nic jistého. Bohužel technické potíže zabrzdily i našeho Januse van Kasterena, který má problémy s převodovkou. Momentálně ale více nevíme,“ sdělil Mario Kress, hlavní konstruktér týmu MKR Technology.
 
Mladý holandský pilot, který na letošním Dakaru zažívá svou premiéru, ji tak prožívá se vším všudy. Kvůli problémům měl už na druhém way pointu ztrátu téměř dvou hodin a ta stále narůstala. Zda se mu podaří dostat do cíle a odstartovat další etapu, je momentálně nejasné.
Dakar pokračuje 11. etapou z Belénu do Chilecita o celkové délce téměř sedm set padesát kilometrů, na kterých je dvě stě osmdesát měřených. Posádky projíždí Fiambalou a pořadatelé sami mluví o jednom z nejtvrdších míst Argentiny. Čekají je opět písečné duny a prudké výjezdy, které mohou silně zamíchat celkovým pořadím.

Na čele je stále Rus Nikolajev, ale druhý Villagra už stáhnul jeho vedení jen necelých pětadvacet minut. Do elitní desítky průběžného hodnocení se probojoval Gerd Huzink s trambusovým speciálem Renault Trucks K520.
Výsledky – 10. etapa – Salta - Belén (373 km)
1. van Genugten (Ned) Iveco 5:31:49
2. Villagra (Arg) Iveco +0:33
3. Viazovich (Blr) Maz +11:09
4. Nikolaev (Rus) Kamaz +22:14
5. Mardeev (Rus) Kamaz +24:34
13. Huzink (Ned) Renault Trucks +1:21:53
? van Kasteren (Ned) Renault Trucks
Celkově:
1. Nikolaev (Rus) Kamaz 34:09:09
2. Villagra (Arg) Iveco +24:44
3. Viazovich (Blr) Maz +3:48:30
4. van Genugten (Ned) Iveco +4:08:54
5. Mardeev (Rus) Kamaz +4:25:40
10. Huzink (Ned) Renault Trucks +7:20:04
? van Kasteren (Ned) Renault Trucks
FaceBook FaceBookGoogle GoogleJagg JaggLinkuj Linkuj
Provozovatel portálu: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447