AutoasistvseOvinu.czAutoelektrikaTravelAsistE-motorsportVACHTA.CZ

Vozů Trabant z různých koutů se do Mostu sjelo na 50

(27.5. 2017)
Trabanty prokázaly tuhý kořínek, vytrvalostní závod nedokončil jediný
Čtvrtek na mosteckém autodromu patřil legendárnímu východoněmeckému vozu Trabant. Z různých koutů Čech a Německa se jich sjelo na 50. Čtrnáct z nich svedlo zajímavý a nakonec i napínavý souboj ve vytrvalostním dvanáctihodinovém závodě na velkém okruhu.
Účastníci srazu majitelů bakelitových aut s dvoutaktním motorem pak vystavili své skvosty na polygonu, kde pro ně organizátoři připravili soutěže o ceny a také komentovanou přednášku cestovatele a režiséra Dana Přibáně o expedici po Tichomoří právě ve vozech Trabant Combi.
Obdivu diváků a fanoušků „rozzuřených vysavačů“, jak se lidovým vozítkům přezdívalo, se těšily jak závodní speciály, tak i trabanty jejich majiteli stále využívané v běžném provozu. „Smekám klobouk před spolehlivostí těchto strojů. Vytrvalostní závod nedokončil jen jeden jediný trabant, jemuž upadlo kolo. Nedokončil i přesto, že mechanici už po dvaceti minutách auto opravili a vrátili na dráhu. Další jezdec měl problémy s motorem. Jeho mechanici si však s technikou poradili už za 15 minut a auto poté vydrželo až do cíle,“ nešetřil chválou sportovní manažer společnosti AUTODROM MOST Jindřich Hrneček.
 
 
Kromě naleštěných trabantů, ale i aut už zubem času poznamenaných, ozdobily polygon i exempláře Trabant muzea z pražského Motola. K vidění byly originální servisní knížky vozu značky Trabant z 50. a 60. let minulého století či plastová autíčka trabant na setrvačník pro děti. Zájmu návštěvníků se pak těšil zejména unikátní opancéřovaný trabant upravený na vojenskou sanitu.
„Je to samozřejmě pocta jednoduchosti a spolehlivosti a nostalgie zároveň. A i když se mi všechny shromážděné skutečné trabanty moc líbí, stejně je nejlepší támhleten prcek, který si to tu užívá na trabantovém odrážedle. I to je, jak jinak, z umělé hmoty,“ zhodnotila vydařenou akci Iveta z Litoměřic.
Setkání zpestřila soutěž Trabanťák srazu, při němž porota hodnotila vzhled vozu a odpovědi jeho posádky na stručný dotazník. Řidičské umění pak prověřila jízda zručnosti ve slalomu mezi kužely či couvání. „V každém z obou klání zvítězila vždy tuzemská a německá posádka. Z Mostu si odvezly motorový olej, který věnovala mostecká firma Per Oil, a vstupenky do Trabant muzea v Praze Motole. Všichni účastníci srazu pak obdrželi certifikát,“ upřesnila eventová manažerka autodromu Michaela Rosenkranzová.
 
 
 
 

 
 
 
 

 
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy.
Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.

Vybrané závody sezony 2017:
02. – 03. 6. - The Most RALLY #2
28. – 30. 7. - The Most Europe Minibike Weekend
01. – 03. 9. - CZECH TRUCK PRIX
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale
FaceBook FaceBookGoogle GoogleJagg JaggLinkuj Linkuj
Provozovatel portálu: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447