AutoasistvseOvinu.czAutoelektrikaTravelAsistE-motorsportVACHTA.CZ

Vývoj Pola GTI R5 probíhá naplno

(14.12. 2017)
Volkswagen v zákaznických sportech

Vůz pro rallye

Světová premiéra nového vozu Polo GTI R5
- Super sportovní varianta nového vozu Polo GTI (1) pro mezinárodní závody rallye
- Turbo motor s výkonem 200 kW/272 hp, náhon na čtyři kola, bezpečnostní kit
- Homologace FIA koncem léta, debut při závodech plánován na podzim 2018
Wolfsburg (4. prosince 2017). Scéna je připravená pro rallye GTI: Volkswagen Polo GTI R5 má za sebou úspěšnou světovou premiéru. Vůz pro rallye určený pro zákaznické sporty s náhonem na čtyři kole, je odvozený z šesté a nejnovější generace nového vozu Polo. Byl v pondělí večer poprvé předveden veřejnosti při oficiální prezentaci vozu Polo GTI (2) na Mallorce. Při vývoji nového sportovního vozu pro rallye bylo využito zkušeností a know-how, který byly získány v souvislosti se čtyřmi tituly v nejvyšší soutěži rallye, WRC, v letech 2013-2016.
„Představení nového vozu Polo GTI R5 veřejnosti bylo skvělým momentem,” uvedl Sven Smeets, ředitel Volkswagen Motorsport. „Blízká příbuznost se silničním vozem Polo GTI je nepochybná. Ve voze Polo pro rallye má rodina GTI dalšího skvělého ambasadora. Náš tým a naši kolegovu ve Volkswagen Design ve Wolfsburgu si za to zaslouží velké uznání. V nadcházejících měsících se musí vůz Polo GTI prosadit v řadě náročných scénářů, tak aby se zajistilo, že může stavět na úspěchu svých předchůdců v rukou zákazníků.”
 
 
 Úvodní testy úspěšné, homologace plánována na konec léta 2018
Vývoj vozu Polo GTI R5 probíhá naplno od začátku roku. Úvodní testy na asfaltu a na štěrku se konaly v polovině listopadu ve Fontjoncouse ve Francii a budou pokračovat v prosinci ve Velké Británii. Za celý projekt je zodpovědný technický ředitel François-Xavier “FX” Demaison a také vedoucí projektu Jan de Jongh, který se jako závodní technik staral v letech 2013-2016 o vůz Polo R WRC mistra světa Sébastiena Ogiera

„Vůz Polo GTI R5 prošel úvodními testy bez jakýchkoli závad. Zpětná vazba od testovacích jezdců byla velmi pozitivní,” řekl Demaison. „Samozřejmě pomáhá, když se můžeme spolehnout na zkušený tým inženýrů a mechaniků, kteří pomáhali při vývoji vozu Polo, který získal tiutul mistra světa. A nemusíme připomínat, stejně jako v minulosti, že také využíváme úzké a skvělé spolupráce s kolegy z oddělení pro technický vývoj ve Wolfsburgu a také s našimi kolegy z firmy Škoda, kteří nabízejí své zákaznické vozy R5 už od roku 2015.

Stejně jako GTI pro silnici: čtyřválcový turbo motor s přímým vstřikováním paliva
Stejně jako produkční model – nový vůz Polo GTI – má i vůz Polo GTI R5 silný čtyřválcový turbo motor s přímým vstřikováním paliva, který je uložený kolmo před přední osou. Kapacity vozu rallye je omezená na 1,6 litrů v souladu s pravidly. To stačí k tomu, aby bylo možné vyvinout výkon 200 kW (272 hp) a maximální točivý moment 400 Newton metrů. Těsná sekvenční pětistupňová závodní převodovka a permanentní náhon na čtyři kola dokáže vyvinout úžasnou akceleraci na jakémkoli povrchu – ať už jde o asfalt, štěrk nebo sníh. Vůz GTI váží pouze 1320 kg a dokáže vyvinout zrychlení z 0 na 100 km/h během 4,1 sekundy.
Čtyřdveřový ocelový podvozek, který slouží jako základ pro montáž, je vyroben ve výrobním závodě v Pamploně ve Španělsku. V souladu s pravidly FIA je zesílen trubkovou konstrukcí a dalšími bezpečnostními prvky. Vůz Polo GTI R5 bude homologován v létě roku 2018. První dodávky zákaznickým sportovním týmů a první účast v soutěžích se plánuje na druhou polovinu roku.
 
 
V roce 2012 schválila Mezinárodní automobilová federace (FIA) pravidla R5 pro novou generaci vozů rallye, zaměřená především na zákaznické týmy, talentované mladé závodníky a soukromé jezdce. Od té doby bylo vyrobeno více než 400 vozů pěti různých výrobců, vozy se zúčastnily národních i mezinárodních šampionátů po celém světě.
 
1) Polo GTI R5: Koncepce vozu nešla do prodeje, proto se na něj nevztahují směrnice z let 1999/94.
 2) Spotřeba paliva vozu GTI (147 kW/200) v litrech na 100 km: ve městě 7,7 / mimo město 4,9 / kombinovaný výsledek 5,9; emise CO2 (kombinovaný výsledek) v gramech na kilometr: 134; účinnost – třída C.
 
zdroj : VW a Motormix.cz
FaceBook FaceBookGoogle GoogleJagg JaggLinkuj Linkuj
Provozovatel portálu: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447