AutoasistvseOvinu.czAutoelektrikaTravelAsistE-motorsportVACHTA.CZ

Zatím nejúspěšnější den Tomáše Ouředníčka na letošním Dakaru.

(10.1. 2018)
Dosavadní nejúspěšnější den Tomáše Ouředníčka
Čtvrtá etapa přinesla zatím nejlepší výsledek posádky Ouředníček - Křípal ve 40. ročníku Rallye Dakar. Tým South Racing Central Europe zajel 28. nejrychlejší čas v 330 kilometrů dlouhé rychlostní zkoušce, která bude úvodní částí maratónské etapy, a vybojoval si celkové 49. místo.
Tomáš měl v cíli v dobrou náladu: "Dnešní etapa byla úžasná, ale velmi náročná. Startovali jsme na pláži po čtveřicích a 16 kilometrů jsme závodili po pobřeží. To se nám hodně líbilo, obzvlášť když se nám podařilo dojet skupinu aut, která odstartovala před námi. Předjeli jsme několik aut a dostali se na kamenitý a zrádný terén, kde došlo k defektu.
Potom přišly na řadu obrovské duny s velmi jemným pískem, tam jsme zapadli a přišli o další kolo, které se vyzulo z ráfku. Představa, že jsme na 120. kilometru z celkových 330 a máme poslední náhradní pneumatiku, nebyla vůbec příjemná. Snažil jsem se proto jet co nejopatrněji, ale bohužel jsem udělal několik chyb, a dvakrát nebo třikrát jsme opět zapadli. Krátce před koncem rychlostky, kdy jsme měli už cíl na dosah, jsme ve vysoké rychlosti najeli pravděpodobně na kámen.
Rána byla tak velká, že zdeformovala ráfek, a ten se nedal vyndat. S těmito problémy vůbec nechápeme, jak se nám podařilo zajet tak dobrý výsledek a jsme za něj rádi. Byl to úžasný den, ještě vylepšený dobrou zprávou, že Ondřej Klymciw se probouzí z umělého spánku,“ popsal situaci.
Navigátor David Křípal měl z dnešní etapy také radost: "Dnešní trať byla krásná, peruánské duny jsou úžasné, ale i nebezpečné. Bohužel jsme viděli i mnoho posádek s velkými problémy. Navigace byla těžká, ale se vším jsme si poradili, a můžeme se těšit na zítřejší nejdelší etapu."
 
 
Ve středu se automobilové a kamionové posádky vydají na 267 kilometrovou rychlostní zkoušku, která bude poslední na peruánské půdě a se svými celkovými 932 kilometry bude letos nejdelší etapou.
Závodní kariéra Tomáše Ouředníčka (*1969 Brno) začala v roce 2008, kdy se stal co-pilotem Miroslava Zapletala. Posádka tehdy dokončila první společný Dakar na neuvěřitelném 7. místě (3. místě v kategorii T1.1) a dále pokračovala vítězstvími v maďarském a českém šampionátu. Ani vážná nehoda během Dakar Rally 2010 posádku nezastavila. Tým se dokázal v roce 2011 vrátit zpět ke světové elitě a umístil se ve FIA Světovém poháru na 4. pozici.

Po startu (a dojetí do cíle) v kategorii kamionů na Dakaru 2012 a krátké pauze v roce 2013 se Ouředníček rozhodl vrátit zpět v závodní sezoně 2014, ale tentokrát za volantem. Vybral si závodní speciál Hummer H3 EVO a ve FIA Mistrovství Středoevropské zóny s ním debutoval rovnou na 2. místě celkově. V roce 2016 závodil v týmu Buggyra Racing a jako pilot úspěšně dokončil Dakar 2016 (46. místo celkově, 22. místo T1.1).
 
 

Po dvou letech (a mnoha vítězných titulech v kategorii) se rozhodl k dalšímu kroku vpřed. Začátkem sezóny 2017 přesedlal do ex-továrního vozu Ford Ranger Dakar pod vlajkou globálního týmu South Racing.
Společně s novým navigátorem Davidem Křípalem vyhráli největší africký závod a třetí největší rally-raid na světě Morocco Desert Challenge 2017.
V sezóně 2017 posádka obsadila bronzovou příčku v kat. T1.1 v Mistrovství Maďarska. Ve FIA Světovém poháru Ouředníček obsadil 15. místo ve Španělsku, 8. místo v Maďarsku a 15. místo (4. místo T1.1) v OiLibya rally du Maroc.
Tomáš Ouředníček je stále nejúspěšnějším českým automobilovým dakarským navigátorem. RALLYE DAKAR 2009 - posádka Zapletal-Ouředníček vybojovala zatím nepřekonaný český historický úspěch: 3. místo v kategorii T1.1, 7. místo celkově (na startu 177 aut, malý český tým porazil dva tovární týmy, první Mitsubishi v cíli).
FaceBook FaceBookGoogle GoogleJagg JaggLinkuj Linkuj
Provozovatel portálu: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447