AutoasistvseOvinu.czAutoelektrikaTravelAsistE-motorsportVACHTA.CZ
články v roce:

Datum Nadpis Anotace
1.7. 19 Mostecká OMV MaxxMotion NASCAR Show objektivem Davida Cvilinka
foto 16  foto 34  foto 22  foto 23  foto 20
23.6. 19 VII. ŠTERNBERSKÝ VRCH - MEMORIÁL JIŘÍHO SEDLÁČKA A ANTONÍNA MUCHY 19.-21.4.2019 objektivem Davida Cvilinka
23.6. 19 39.ročník mistrovství evropy ecce homo Šternberk objektivem Davida Cvilinka
foto 17  foto 11  foto 29  foto 16  foto 15
23.6. 19 Hororový víkend Buggyry na Hungaroringu.Do druhého sobotního závodu Adam Lacko startoval po diskvalifikaci z posledního místa. Stíhací jízdou se pak dokázal probojovat až na osmou příčku, která se rovnala maximu možného. „Byl to pěkný závod, hlavně první polovina, kdy jsem se probojovával místo po místu až na osmou pozici za Jochena s Antoniem. Ti už měli velký náskok, který se mi bohužel nepodařilo stáhnout, ač jsem dělal vše, co bylo v mých silách. Nebudu předstírat, že nejsem po prvním dnu zklamaný, ale neházím flintu do žita. Zítra se opět budu prát o nejvyšší příčky,“ uzavřel sobotní den Lacko, který se v průběžném pořadí nachází na třetí pozici. Oly Janes dokončil druhý závod těsně pod top 10 na jedenáctém místě. To se také rovnalo bronzové pozici v Grammer Cupu. „Na startu jsem lehce ztratil a propadl se dvě místa zpět. Bojoval jsem, co to šlo, ale dostat se zpět do první desítky se mi už nepodařilo. Co mě ale těší, je udržení prvního místa v Grammer Cupu. Uvidíme, co zítra,“ řekl Oly.
23.6. 19 Nejrychlejší evropské tahače na Slovakia Ringu doplní formule.FIA ETRC je bezkonkurenčne svetovo najväčším a najvýznamnejším seriálom pretekárskych ťahačov. Stroje s upraveným podvozkom dosahujú v zákrutách neuveriteľné rýchlosti, a to aj s hmotnosťou 5300 kg! Poháňa ich motor s objemom 13 000 cm3, ktorý produkuje až 1100 konských síl maximálneho výkonu. Kvôli bezpečnosti ťahače nemôžu prekročiť maximálnu rýchlosť 160 km/h, no nijako to neuberá na zábave a akcii. Tej je zakaždým naozaj veľa, napokon štvoro víkendových pretekov sa nesie v štýle súbojov "nárazník o nárazník".
22.6. 19 Na Slovakia Ringu i s F1!
Nielen legendárna F1 bude gumovať asfalt SLOVAKIA RINGU počas víkendu ETRC 6. a 7. júla. Sprievodný seriál Maxx Formula ku nám prinesie aj skvosty nedávnej histórie rozličných najrýchlejších monopostov. Tento nový európsky seriál ukáže monoposty v troch triedach: Prestige, Advance a Masters. Na zozname sú formuly GP2, IndyCar, SuperLeague, F3000 či Formula Nissan 3,5. Divákov však istotne budú lákať najviac monoposty formuly 1.
22.6. 19 Rally Bohemia i na nových erzetách.
Vše nasvědčuje tomu, že nové tratě rychlostních zkoušek budou přínosem i z hlediska bezpečnosti. „Díky pomalejšímu a technickému profilu nových tratí na nich předpokládáme nízké rychlostní průměry. Proto na nich nebudou muset být umístěny žádné jezdecky nepopulární a ze sportovního hlediska často sporné zpomalovací retardéry. To je dnes v podmínkách českých soutěží věc už téměř nevídaná. Tento fakt ocenil i zástupce jezdců Petr Černohorský, který trať Rally Bohemia 2019 kontroloval,“ říká ředitel Rally Bohemia
21.6. 19 Martina Doubka při mosteckém testu zklamal motor.
Na jeden ze dvou původně plánovaných dnů musel zredukovat v tomto týdnu trénink před závodním víkendem OMV MaxxMotion NASCAR Show na mosteckém autodromu Martin Doubek. Jedinému českému zástupci v NASCAR Whelen Euro Series, evropské odnoži legendární severoamerické série, totiž vypověděl službu motor. „Porouchala se olejová pumpa. Náhradní jsme neměli a tak narychlo ji sehnat nešlo. A i když se mechanici snažili, dalšími jízdami bychom riskovali zadření motoru,“ vysvětil Martin.
19.6. 19 „1000 mil československých“ i s posádkami NTM.
Čtyři posádky Národního technického muzea úspěšně absolvovaly soutěž historických automobilů „1000 mil československých 2019.“ Vozy ze sbírek NTM Aero 50 a JAWA Minor a vozy MG Midget a Tatra 87 projely trasu Praha-Bratislava-Piešťany a zpět a jízdu dokončily za účasti veřejnosti spolu se stovkou dalších vozů v sobotu 15. června před Národním technickým muzeem.
17.6. 19 Dvojité vítězství českých speciálů na rozpálené Sardinii.
Velké důvody k radosti měl i Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport: „Jsem šťastný a hrdý na skvělou týmovou práci našich posádek, která tento výsledek umožnila a díky které vedeme v šampionátu. Máme radost, že naše nová ŠKODA FABIA R5 evo opět funguje jako švýcarské hodinky. Chtěl bych osobně poděkovat všem ve ŠKODA i ŠKODA Motorsport, díky kterým se tento úspěch podařil.“
17.6. 19 Absolutním vítězem se stal Filip Mareš.
Absolutními vítězi letošní XV. Agrotec Petronas Rally se stali Filip Mareš s Janem Hlouškem na Škodě Fabii R5. Druhou příčku nakonec získal po dramatickém závěru soutěže Jan Dohnal na Fordu Focus WRC, třetí pak polský host Grzegorz Grzyb se Škodou Fabia R5. Mareš prokázal své kvality, když během druhé etapy dokázal udržet vedení před dotírajícím Janem Černým. Ten nakonec skončil na trati poslední rychlostní zkoušky s rozbitou převodovkou. Cíl nakonec nespatřil ani Miroslav Jakeš, který sice zdárně absolvoval všechny měřené úseky, ale za cílem toho závěrečného ho zradila elektronika jeho vozu.
16.6. 19 Buggyráci se vrací z náročného testování v Tunisku.
„Podařilo se nám zde odzkoušet opravdu všechno, co jsme chtěli. Nové zesílené kardany, pro které jsou v podstatě nejhorší malé kvalty a sypký písek, kde se s krouťákem dostáváme hodně vysoko, jsme podrobili opravdu extrémní zátěži. Tak náročné podmínky jako tady nikde v Evropě nenajdeme,“ vysvětlil David důvod testování v Tunisu. „Teploty se přes den vyšplhaly vysoko přes čtyřicet stupňů, takže jsme si mohli otestovat i chladící systém, který máme z velké části nový a musím říct, že všechno fungovalo. Veškerá data ale ještě důkladně vyhodnotíme v BTC.“
15.6. 19 Automotodrom Brno vítá navýšení státní podpory GP.
Vláda České republiky v pondělí 10. června 2019 rozhodla o navýšení příspěvku na konání Grand Prix České republiky. Výše státní podpory pro tento ročník bude činit 55 miliónů korun. Automotodrom Brno, a.s. vysoce oceňuje pozitivní přístup Vlády ČR k této prestižní sportovní události. Ivana Ulmanová, předsedkyně představenstva společnosti Automotodrom Brno, a.s.: „Výsledného rozhodnutí Vlády České republiky o navýšení příspěvku na podporu Grand Prix České republiky si velmi vážíme
13.6. 19 Při závodním víkendu NASCAR si děti užijí v ráji angličáků...
Výrazný prostor pro své vyžití dostanou při závodním víkendu OMV Maxxmotion NASCAR Show, který hostí mostecký autodrom o víkendu 29. a 30. června, nejmenší návštěvníci. Vedle programu na dopravním hřišti, kde si děti mohou zdarma zapůjčit kola, koloběžky i odrážedla, zúčastnit se her a soutěží o zajímavé ceny, vyřádit se na skákacích atrakcích, bude lákadlem zejména originální Hot Wheels zóna zaměřená na populární a již řadou generací chlapců oblíbené angličáky.
10.6. 19 Červencová Rally Pačejov se pomalu hlásí.
Jubilejní XXXX. INVELT Rally Pačejov se hlásí o slovo. A letos s bohatým doprovodným programem. Pačejovská rally se totiž pojede již po čtyřicáté! To dělá z této automobilové soutěže jednu z nejstarších v ČR. Významné jubileum se rozhodli pořadatelé z AMK Pačejov oslavit bohatým doprovodným programem. Vyjde publikace „Rally a Pačejov – Pačejov a rally“, která podrobně mapuje historii této soutěže.
8.6. 19 Pětilitrové osmiválce z Nascaru zaduní i v ulicích Mostu.
Evropská odnož legendární americké série má na severu Čech tuzemskou premiéru. „Přesun spanilé jízdy z pátku na čtvrtek je nutný vzhledem k časovému harmonogramu testování a volných tréninků jezdců. Na dráze se musejí vystřídat týmy NASCAR a dalších sedmi vložených sérií závodů historických vozidel a formule 3,“ vysvětlil obchodní manažer pro sport společnosti AUTODROM MOST Jakub Krafek.
7.6. 19 Mezi vinicemi se představí stovka soutěžních posádek.
Z došlých přihlášek pořadatelé získali zajímavou startovní listinu se šestnácti prioritními posádkami ASN. Bohužel, jak už je delší dobu známo, v tomto výčtu chybí úřadující mistři světa WRC2 a čeští šampióni Jan Kopecký - Pavel Dresler. Posádka Škody Motorsport se s novým vozem Škoda Fabia R5 Evo představí ve stejném termínu na Rally Italia Sardegna (osmý podnik MS). Fanoušci tak budou muset oželet vítěze posledních čtyř ročníků AGROTEC PETRONAS rally. I přes tuto ztrátu se mohou těšit na 26 vozů specifikace R5 (stejně jako na Valašské rally) a jeden speciál WRC (Jan Dohnal – Ford Focus WRC).
29.5. 19 FIA ETRC 2019: Těžkotonážníci odstartovali do sezóny 19.
Úvodný pretekársky víkend sezóny FIA ETRC v talianskom Misane odštartoval uplynulý víkend úradujúci šampión Nemec Jochen Hahn z pole position, keď v prvej kvalifikácii porazil Čecha Adama Lacka o takmer 0,5 s. Tak ako pred rokom, aj teraz sa Hahnovi podarilo vyhrať hneď prvé preteky na svojom Team Hahn Racing IVECO. Do cieľa došiel pred Adamom Lackom na Buggyre a Antoniom Albacetem z Truck Sport Lutz Bernau
27.5. 19 Začátek v Missanu z říše snů! Adam Lacko vévodí šampionátu!
Začátek z říše snů! Lacko i po neděli vévodí šampionátu! Janes nejlepší z „nováčků“! První závodní víkend sezony v italském Misanu dopadl pro oba jezdce týmu Buggyra Racing nad očekávání dobře. Adam Lacko v novém speciálu VK50 přidal v neděli další pódiové umístění a udržel se tak ve vedení šampionátu o dva body před dotírajícím Němcem Hahnem. Snový začátek pro Janese!
16.5. 19 Macíkové poprvé ukázali svého dakarského Karla.
Karel, závodní speciál Martina Macíka pro Dakar 2020, je na světě. Měří 6950 mm, váží 8500 kg, je to Iveco a má čumák. Karel má v sobě vše dobré z Franty, vozu Liaz, se kterým Macík úspěšně projel 3 předchozí Dakary. Ale zároveň přichází s mnoha vylepšeními, která by týmu Big Shock Racing měla pomoci posunout se v nejnáročnějším motoristickém závodě opět o kus dál. „Karel je tvrdší, s novým tlumením, změnilo se šasi, máme čumák, sedíme za předními koly. Bude se mi trochu jinak řídit a zároveň se změní výhled z kabiny. Zůstává manuální převodovka, stávající motor Iveco a spousta dalších vyzkoušených věcí,“ popisuje Martin Macík. Jeho Karel bude mít 1100 koní a 4500 Nm krouťák.
11.1. 19 Prokop i Ouředníček v první maratonské etapě Dakaru s problémy, celkové pořadí si však stále drží
Trasa 41. Ročníku Dakaru zavedla ve čtvrtek závodníky pryč z peruánského velkoměsta Arequipy mimo jejich doprovody. Odehrávala se totiž maratonská etapa, kdy není povolena pomoc mechaniků a závodníci přenocují mimo týmové zázemí.
11.1. 19 Dakar: Macík na parádním 2. místě. Brabec jel na jistotu
Výborná zpráva pro české fanoušky Dakaru. Martin Macík, 29letý pilot kamionu týmu Big Shock Racing vybojoval ve 4. etapě legendárního závodu skvělé 2. místo a posunul se na 4. celkovou pozici. S navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Lukášem Kalankou dokonce podstatnou část etapy vedli a nechávali za sebou ruskou partu Kamazů.
11.1. 19 AER 2019: Mauritánské maso
Osmá etapa Africa Eco Race 2019 se původně měla jet jako druhá část maratonu. Nakonec z ní pořadatelé udělali běžnou mauritánskou etapu. Tedy plnou dun a extrémně náročnou na jezdecké umění i výdrž techniky. S ní se potýkal i Tomáš Tomeček, v cíli přesto slavil další pódiové umístění.
10.1. 19 Martin Prokop i Tomáš Ouředníček si v celkovém pořadí Dakaru polepšili o několik příček.
 Začíná pořádná řežba, říká Prokop. Letos 100% peruánský Dakar měl ve středu na programu svou třetí etapu s měřeným úsekem v délce 331 kilometrů a stále náročnější úseky v písčitém terénu a vyschlých kamenitých řečištích potrápily nemálo posádek včetně favoritů na celkové vítězství. Obě posádky týmu MP-Sports si však i přes drobné potíže dokázaly v celkovém hodnocení polepšit.
10.1. 19 Dakar: Macík po zákeřné 3. etapě v TOP 5. Brabec dokufroval na výborné 24. místo
Zdá se, že Dakarská atmosféra houstne a trať je stále drsnější. Středeční 3. etapa tento vývoj potvrdila a závodníkům i jejich strojům zasadila pár dobře mířených ran. I přesto Martin Macík s Františkem Tomáškem a Lukášem Kalankou v kamionu Liaz dojeli do cíle extrémně náročné etapy na výborném 5. místě. 
10.1. 19 Šoltys překonal osobní maximum. Pro Kolomého je třetí etapa zakletá.
Martin Šoltys dokončil extrémně náročnou třetí etapu na sedmé pozici a zaznamenal tak svůj dosavadní nejlepší výsledek na rally Dakar. Martin Kolomý musel řešit opravu prasklého kardanu a s posádkou se rozhodli přenocovat v dunách.  O dalším působení Kolomého v závodě se rozhodne po jeho příjezdu do bivaku. 
9.1. 19 Martin Prokop po druhé etapě Dakaru poskočil z páté do druhé desítky, Ouředníček dojel 29.
Druhá etapa Dakaru vedla stále na jih od Limy, podél známého území Nasca, avšak závodníci neměli na prohlídky bájných míst ani pomyšlení. Na ně čekalo 342 kilometrů v měřeném úseku, který vedl po většinou v písčitých oblastech, menších dunách a rychlých úsecích podél moře.
9.1. 19 Povedená 2. etapa: Macík bez tlumičů, Brabec bez nehod
Rozcvičování už bylo dost, v druhé etapě Dakaru 2019 Martin Macík i Jan Brabec z týmu Big Shock Racing začali závodit. Trať dlouhou 342 km posádka žluté liazky ve složení Martin Macík, František Tomášek a Jakub Kalanka dokázala zvládnout na skvělém 6. místě a celkově se posunula na 8. pozici mezi kamiony. I Jan Brabec pokračoval ve své neohrožené jízdě a tentokrát dosáhl dokonce na 24. etapovou a 22. celkovou příčku v poli motocyklů. Všichni členové týmu Big Shock Racing mají z úterních výsledků radost, ale zároveň dobře vědí, že Dakar teprve začíná.
9.1. 19 Kolomý poskočil do Top 10, Šoltys druhou etapu protrpěl.
Martin Kolomý se ve druhé etapě rally Dakar 2019 z Pisca do San Juan De Marcona probojoval do Top 10, když dojel na devátém místě. Na tuto pozici také poskočil i v průběžném hodnocení závodu. Druhý pilot týmu Tatra Buggyra Racing Martin Šoltys dokončil speciálu šestnáctý.
9.1. 19 AER 2019: V Mauritánii si každý najde svou stopu
Není vždycky všechno tak, jak by si člověk představoval. A naplánoval. Z maratónské dvojetapy na Africa Eco Race 2019 jsou nakonec dvě standardní mauritánské dunové etapy. Ta dnešní se jela jako sedmá v pořadí a Tomáš Tomeček se v ní prodral z chvostu pole výrazně dopředu, což se následujícího dne odrazí na lepší startovní pozici.
8.1. 19 Martin Prokop v první etapě Dakaru s problémy, Ouředníček spokojený
Po technických přejímkách a nedělním slavnostním startu v hlavním městě Peru se pondělní první etapou konečně rozjel na plno 41. Ročník Rally Dakar. Organizátoři na začátek připravili pro stovku posádek startujících v kategorii automobilů 84 měřených kilometrů. 
8.1. 19 AER 2019: Zrušená šestá etapa, mlha nepustila do vzduchu helikoptéry
Šestá etapa na Africa Eco Race vždy následuje po volném dni a je relativně krátká, přejezdová. Jenže, hustá mlha nad Dakhlou, odkud se ještě za tmy brzy ráno celá karavana dala do pohybu směrem k marocko-mauritánské hranici, nedovolila vzlétnout helikoptérám. A tak bylo 177 měřených kilometrů z bezpečnostních důvodů zrušeno. Tomáš Tomeček se aspoň mohl v poklidu přesunout do dalšího bivaku a nachystat na maratónskou dvojetapu.
8.1. 19 První etapa Dakaru: Ouředníček spokojený, Prokop s problémy
Po technických přejímkách a nedělním nádherném slavnostním startu v hlavním městě Peru se pondělní 1. etapou konečně na plno rozjel 41. ročník Rally Dakar. Organizátoři na začátek připravili pro stovku posádek startujících v kategorii automobilů trasu s 84 měřenými kilometry, vedoucí z Limy do Pisca.
8.1. 19 Macík a Brabec hlásí zážitky z 1. etapy Dakaru
Cusco, 8. 1. 2018 – Dakar 2019 odstartoval. Do první etapy vedoucí z Limy do Cuska, vyrazili také závodníci týmu Big Shock Racing, pilot kamionu Liaz s číslem 504 Martin Macík a motocyklista Jan Brabec, který startoval ze 46. pozice. A užili si pravou dakarskou jízdu, s dlouho očekávanými písečnými dunami, ale i zrádným úzkým řečištěm plným nepříjemně ostrých kamenů. Jan Brabec si hned v úvodu závodu polepšil, když do cíle dojel jako 30. jezdec. Žlutý kamion s posádkou ve složení Martin Macík, František Tomášek a Lukáš Kalanka dokončil prolog jako 12. První etapa se oproti původnímu plánu opět časově posunula, protože organizátoři ještě na startu závodníkům restartovali navigační systémy. Tým Big Shock Racing je po první etapě spokojený. Nebloudilo se, závodní stroje bezvadně fungují, je prostor pro další zrychlování.
8.1. 19 Těžký začátek, shodli se oba piloti Tatra Buggyra Racing!
První náročnou zkoušku mají za sebou posádky na rally Dakar 2019. Martin Šoltys se v úvodní speciále měřící 84 kilometrů vešel do Top 10, Martin Kolomý jen v těsném závěsu za ním.
6.1. 19 AER 2019: Tatra Tatře pomůže
Neuvěřitelný příběh českých Tater 815 na Africa Eco Race 2019 pokračuje i o volném dni, který připadl na neděli 6. ledna. Nejprve se na trati druhé etapy s poruchou zastavila červenobílá Tatra a Petr Čapka se Zdeňkem Vodou museli odstoupit. Teď je ale v problémech i oranžovočerná Tatra Tomáše Tomečka. A z bryndy jí pomůže… ano, Čapkova Tatra.
5.1. 19 AER 2019: Tomeček řeší velký technický problém
Pátá etapa Africa Eco Race přinesla zklamání příznivcům značky Tatra a Tomáše Tomečka, který měl závod rozjetý na velký výsledek. V neděli 6. ledna je ale na programu volný den a ten skýtá naději na pokračování v závodě.
4.1. 19 AER 2019: Živá čtvrtá etapa plná předjíždění
Čtvrtá etapa Africa Eco Race se zase jela v pořádném kvapíku. Tomáš Tomeček do ní startoval zezadu, a tak si aspoň hezky zapředjížděl. V cíli byl druhý, celkově už zase kamiony vede.
3.1. 19 AER 2019: Dvojité tatrovácké deja vu
Třetí etapa Africa Eco Race měla typický charakter rychlé, prašné a místy kamenité marocké rozbíječky. Tatru Tomáše Tomečka v ní postihl defekt, jehož výměna znamenala časovou ztrátu a přepuštění pozice vedoucího kamionu. V daleko horší situaci se ocitla posádka druhé české Tatry, která musela ze závodu odstoupit.
2.1. 19 AER 2019: Fičák už ve druhé etapě
Kdo by čekal, že už druhá etapa Africa Eco Race bude takto náročná. Večer byla v bivaku sotva půlka závodníků. Zato Tomáš Tomeček zúročil své zkušenosti a schopnosti, a po výborném výkonu poskočil do čela kategorie kamionů.
1.1. 19 AER 2019: Tomeček hned v první etapě na bedně
První marockou etapou z Ameziane do Merady odstartoval úterý 1. ledna 2019 jedenáctý ročník Africa Eco Race. Tomáš Tomeček, jezdec Promet/Czechoslovak Group týmu, stejně jako loni jede v Tatře sám, bez navigátora. Zahřívacích 91 kilometrů absolvoval ve třetím nejrychlejším čase mezi kamiony. Do cíle v pořádku dorazili i ostatní čeští a slovenští závodníci.
Provozovatel portálu: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447